امام جمعه زرین دشت با بیان اینکه واقعاً معیشت خانوارها دچار مشکل جدّی است ابراز کرد: درد گرانی‌ها و مشکلات ریز و درشتی که گریبانگیر مردم شده است باید علاج بشود.
کد خبر: ۹۸۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه اقتصاد مسئله اساسی امروز کشوراست، اظهار داشت: دولت جدید باید برای رفع مشکلات موجود اولویت‌هایی را در دستور کار خودش قرار دهد.

وی افزود: اولین راهکار حل مسائل و مشکلات اقتصادی تقویت تولید داخلی است که مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است.

امام جمعه شهرستان زرین دشت با بیان اینکه مسئولان باید مبارزه با قاچاق، مبارزه با واردات بی‌رویه را جزو مسائل اصلی خودشان بدانند، تصریح کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی با ایجاد اشتغال برای جوانان به رفع مشکل بیکاری به‌خصوص برای جوانان می‌انجامد.

حجت الاسلام دروند پور تکیه به توان داخلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را لازمه کار آفرینی و حل معضلات اشتغال عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی تولید یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب طی چند سال اخیر بوده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان زرین دشت تاکید کرد: حل مشکل گرانی‌، رسیدگی به‌معیشت عمومی مردم و به‌صورت مشخص باید از سرفصل‌های اصلی برنامه‌ی اقتصادی دولت جدید باشد.

وی با بیان اینکه واقعاً معیشت خانوارها دچار مشکل جدّی است ابراز کرد: درد گرانی‌ها و مشکلات ریز و درشتی که گریبانگیر مردم شده است باید علاج بشود.

این استاد حوزه و اخلاق خاطرنشان کرد: کشور ما از امکانات و ظرفیت‌های زیادی بهره مند است که استفاده از این منابع عظیم نیاز به‌معجزه ندارد.

دروند پور حل معضلات اساسی کشور را مشروط به یک مدیریت قوی ضدّ فساد بر کشور دانست و گفت: در دولت جدید باید یک برنامه جامع اقتصادی وجود داشته باشد تا از این شرایط نجات پیدا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع بحرانی کرونا بعنوان یکی دیگر از مسائل اساسی کشور که جزو مسائل فوری و جدی کشور است اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت آقا می‌فرمایند مسئله اول کشور امروز مسئله کرونا است پس همه ما باید برای این مسئله مهم و اول کشور وارد میدان شویم.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری لازمه مقابله با تغییر شکل و جهش ویروس را به‌کارگیری آرایش و شیوه‌های دفاعیِ جدید را تاکید کردند و فرمودند جان‌باختن بیش از ۵۰۰ تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلاء دهها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آنها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد، بنابراین برای مقابله با این وضع وظایفی داریم.

حجت الاسلام دروند پور اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از صمیم قلب از پزشکان، پرستاران و مجموعه‌های درمانی که واقعاً در حال جهاد هستند، تشکر می‌کنم اگرچه تشکر اصلی از آنِ خداوند شاکر و

علیم است.
خطیب نماز جمعه شهرستان زرین دشت در ادامه بیان داشت: توصیه بنده هم به مردم عزیز این است که واکسیناسیون را جدی بگیرند حتماً انجام دهند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تأمین و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان زرین دشت همچنین به برپایی به مجالس عزاداری امام حسین از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد: خود مجالس عزاداری مایه برکت و رحمت است، ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد اما در برگزاری آنها باید شیوه‌نامه‌ها با کمال دقت و شدت مراعات شود.

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور با تاکید بر اینکه که الحمدلله پروتکل‌ها به خوبی در این مجالس رعایت می‌شود اظهار داشت: باید این مهم در ایام تاسوعا و عاشورا هم رعایت کنیم و دفتر تبلیغات اسلامی هم باید نظارت کافی به این موضوع داشته باشد.

امام جمعه زرین دشت در خاتمه توصیه کرد که نهضت مواسات و همدلی باید اوج بگیرد و با شناسایی نیازمندان آبرومندبه کمک آنان بشتابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار